Teddy!

Hänt lite saker de senaste dagarna, speciellt igår då jag hittade en bortsprungen hund på gården(!). Han var klippt som någon pudel, dock såg han ut att vara någon spetskorsning. Vi polisanmälde att han var borta både till Västmanland och Dalarnas polis. Vi ringde flera gånger men de hade inte fått någon liknande anmälning från ägaren/ägarna. Så han fick sova hos oss över natten. Alina och jag "döpte" honom till Teddy eftersom han såg ut som en liten nallebjörn. Han var huuuuur go som helst. Tror jag aldrig träffat på en så lyhörd och snäll hund!

Idag ringde vi igen till polisen och de sa att vi skulle åka in med honom på polisstationen i Sala så fick han bo där för tillfället, eftersom mina föräldrar är allergiska mot pälsdjur. Men innan vi åkte iväg gick jag en prommenad med honom i skogen. Tror både han och jag tyckte det var skönt att komma ut ett tag! På hemvägen stötte vi på rådjur och Teddy började genast gny och spetsa öronen mot dem. Så vi satte oss ner i gräset och iaktog dem ett tag. Sedan sprang de in i skogen och bocken började skälla, och då tyckte jag det var dags att gå hem.

Saknar parveln, så himla gosig och ååh. Han må inte vara den vackraste med sin konstiga klippning, men han var såååå söt! Ska nog kidnappa honom sen.. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0