Svar på frågestunden

Victoria: Vad heter du i mellannamn?
svar: Ett ovanligt namn som lyder Els-Mari

Gunnar (Victoria): Vad vill du ha i födelsedagspresent?
svar: En systemkamera. Men om du syftar att du ska köpa en så vet jag inte riktigt nu :)

Ragnar (Victoria): Vem var din första kärlek?
svar: På dagis hade man tusen olika killar. Men min allra första, som jag verkligen är kär i, är eddie.


Albert (Victoria): När började du rida och varför?
svar: Första gången jag satt på en häst var i Belgien när min klass var på utflykt på landet. Jag fick rida på den största hästen som fanns på gården. Candy hette den.
Sen när jag verkligen började rida var när jag flyttade tillbaka till Sverige. Då red jag hos en kompis. Men jag började rida för att jag alltid gillat hästar, har alltid haft afficher av hästar på väggarna. Sen började jag rida för att min kompis hade hästar och red!

Morgan (Victoria): Varför gillar du inte innebandy?
svar: Jag tycker inte sporten är så intressant, har större intresse för fotboll och ridning. Sen är det nog för att jag i stort sett suger på det..

Wilmert (Victoria): Ligger Möklinta i Dalarna?
svar: Nej, det ligger i Västmanland men ligger i närheten av Dalarna. Det är Signes geografi som suger ;)


Elmer (Victoria): Hur uttalar man frispark och målvakt?
svar: Precis som det låter. Men om du menar hur jag uttalar så har jag tendens att dra ut bokstävers uttal. Jag har lite Dalmål i mig.

Melker (Victoria): Vilka bloggar läser du?
svar: Främst mina kompisars bloggar. Men när det gäller "storbloggare" så är det Kissies, Fokis, Kenzas, Dressyrmupparnas typ :)

Abbe (Victoria): Vart vill du öppna ditt café i framtiden?
svar: Inte allt för långt från mitt hem. (Vart jag nu bor)

Dalahästens bästis (Signe): Om du och jag var fast på en öde ö och inte hade något att äta eller dricka, skulle du äta upp mig då?
svar: Nej. Jag skulle använda din osthyvel som du alltid har i din bakficka till att hyvla av ett metspö från palmen som växer på ön. Sedan skulle jag ta några hårstrån från dit huvud till fiskelina. På så sätt kan vi fiska! Smart va Suggan? :D

Josefine Björklund: Skulle du tycka mindre om mig om jag va stockholmare och prata konstigt?
svar: Nej, det tror jag inte. Så länge du var dig själv inombords så är det lugnt! :)

Josefine Björklund: Anser du att nya kläder luktar lite skumt?
svar: Ja, det tycker jag. Det är väl säkert besprutat de med så de ska hålla längre..

Josefine Björklund: Hur ska en kille vara?
svar: Framför allt snäll och rolig. Om du menar att det ska vara en pojkvän så ska den killen kännas som en bästa kompis. Man ska kunna prata om allt med honom. Sedan ska han ju vara söt också!

Josefie Björklund: Anser du att du har ett bra liv?
svar: Mitt liv har gått mycket upp och ner, men jag har det riktigt bra.

Random: Vem är din bästa vän?
svar: Jag har inte EN bästa vän, utan jag har flera stycken! T.ex. Eddie, Emilia, Victoria, Signe, Alina och Jennie. Sedan har jag ju flera kompisar också.

Alina: Längtar du till sommaren?
svar: Jag längtar till sommaren som tusan! Att få ha hästar, vara med killen och kompisarna kommer vara underbart :D

Kurt Svensson (Alina): Hur många armhävningar klarar du?
svar: Högst en. ha-ha

Linnea: 1. hur kom det sig att ni valde att flytta hit, till kalla Sverige?
2.Vad ska du göra i sommar?
3. Vad gillar du för slags Musik?
svar:
1. Vi flyttade tillbaka till Sverige båda gångerna för att vi ville hem. När vi flyttade hem från USA så hade min morfar gått bort innan och det var jobbigt för oss. Sen ville vi vara nära släkten när Arvid och jag växte upp.
När vi flyttade hem från Belgien så var orsaken att vi inte ville flytta till Schweiz pga pappas jobb. Vi ville hem till Sverige.
2. Jag ska troligtvis ha hästar i sommar igen, jag har haft det i 2 sommrar i rad nu tror jag. Men tyvärr kan inte min faster komma upp med sin häst så jag får ta hand om hästarna själv. (Vi har sommarbete vid stallet)
Sen ska jag bada massor och var med kompisar och eddie. Jag och eddie ska sommarjobba i sommar också, vi ska måla massa hus och så.
Jag ska även satsa på att bli brun!
3. Jag har alltid gillat "emo-låtar". Mina favorit band är Slipknot, Tokio Hotel (vissa låtar) och System Of A Down. Men jag lyssnar på Hårdrock, Punkrock, Rock, RnB, Pop och Techno. Jag brukar lyssna på det som är nytt :)

Anonym: 1. Vilka hänger du med i din klass?
2. Vem är skönast och vem är roligast?
svar: 1. Jag är med de flesta i min klass. Men de jag är mest med är Victoria, Emilia, Signe, Anders och Marcus :)
2. Skönast? Jadu, det är nog Emilia. För hon är ganska lik mig, vi är lika knäppa och dumma i huvudet. Den roligaste är nog de flesta i min klass. Men Marcus var skapligt rolig i 7an när vi hade idrott. Han fick alltid sina kärringskratts anfall. Haha..
Men hela min klass är skön och rolig. Finns ingen bättre klass!

Min klass när vi gick i sjuan :)

Hoppas ni är nöjda med svaren på era frågor. Svarade så gott jag kunde :)

Kommentarer
Postat av: emilia

jag är skönast(a)(a)(a)

2011-03-18 @ 22:20:13
URL: http://erydberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0