shorta, kavaj och rrrrröda byxor

dålig låt, men den fastnar tametusan på hjärnan hela tiden!

ganska soft dag idag. hade "sovmorgon" till halv 9 då klassen skulle på skolbesök hos kommunen. så himlans tråkigt, det ändå jag satt och gjorde var att knäcka alla mina lämmar och nacke och glo på gubbens darrande händer. sedan efter han pratat i tuuuuusen år så gick vi ner i arkivet där det fanns gamla betyd och bilder. jag ville kolla vad mamma och pappa hade för betyg när de gick ut men tanten som var där nere och väste att det kunde vi kolla på när dom hade "utställning" eller något sånt. värt att ens låta oss gå in i arkivet?

sen hade vi engelska och matteprov. jag tror det gick bra, men när jag tycker det så brukar det vara tvärt om. brukar ju sluta med -G. aja, vi får väl se vad farbror tomas tycker!
sedan knaprade (victoria skjusade mig och signe samtidigt på cykeln, cool tjej) vi vidare till brandstationen där vi fick testa på att släcka med filt, hjärt- och lungräddnin och kolla på hur alkohol påverkar trafiken. dom demonstrerade även hur dom klipper upp ett tak på en krashad bil och räddar personen innuti. jag tyckte det var kul men jag störde mig så jäkla mycket på tanten som sprang runt och tog kort överallt med sin superballa kamera. wohooo, vi bugar ers majestät! till råga på det så tuggade hon frenetiskt på ett tuggummi så alla hennes dubbelhakor dallrade. ha-ha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0