soft liksom

slutade halv 4 idag, guuuud vad jag hatar sådana dagar. fast egentilgen går det ganska fort, men bara ibland?
på so lektionen fick vi nya stolar som rullar, alltså kontorsstolar. vi fick inte åka runt i ljushallen för linda, men hon och elin fick tydligen det..? hmm..
efter skolan gick jag och victoria till papillon (stavning?) och åt pommes. fast hon drog efter typ 20 minuter så jag fick sitta där helt själv som en liten tjockis. jag var till och med så modig att jag gick på toa och sa hejdå. så coolt alltså!

på ridningen hade jag taizon bebis och vi hade markarbete. det gick bra, även fast han var något pigg men det brukar han vara när det är hinder och sånt i närheten. han lyssnade väldigt bra på mig och var mjuk i halsen. fick visserligen honom i form, men det är ju inte det som alltid är det viktigaste. eller hur?
vi hoppade små kryss, har ingen aning vad det var för höjd då. han vägrade 2 ggr men det var för att jag svängde för snävt och för att de andra red bredvid. men jag tycker det gick riktigt bra och jag känner att jag börjar våga mer i hoppningen. gjorde ju illa min rygg förut när jag hoppade på floris. fick sättningar i ryggen och min höft låg snett. så jag fick gå hos en sjukgymnast i några veckor. så jag tror jag har någon slags "hopprädlsa".
men sen så föredrar jag dressyr framför hoppning. haha, ni "hoppmänniskor" måste tycka jag är knäpp... men vem bryr sig liksom? :D

nu ska jag vänta på att klockan blir halv 10 så jag kan få gå och lägga mig. ja, jag går och lägger mig tidigt men det är pga att jag går upp klockan 6 på morgonen. och om jag inte får tillräckligt med sömn så får jag typ PMS!


gammal bild, men du är ändå bäst ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0